woensdag 30 januari 2008

Lego filmpjes


Dacht ik origineel te zijn... Kom ik er vandaag achter dat er alweer duizenden mensen me zijn voor geweest. Het blijkt dus maar weer best lastig om iets te verzinnen dat nog niet verzonnen is.

Dit schooljaar val ik een aantal keer in in groep 8. Ik kan het erg goed vinden met die klas en wilde dus 's middags vooral iets leuks met ze gaan doen. Ik had dus bedacht dat het leuk was om met laptops, digitale camera's en Windows Moviemaker aan de slag te gaan. Maar hoe...
Toen verzon ik dus om foto's te maken van legopoppetjes en die aan elkaar te plakken tot een leuk filmpje. Klas in vier groepjes verdeeld en foto's schieten maar. Ik dacht echt iets origineels bedacht te hebben.

Tot vandaag. Via een link op nu.nl kwam ik erachter dat er op youtube een heleboel filmpjes staan met legopoppetjes in de hoofdrol. (Ook hele vunzige; jammer dat het op zo'n manier in het nieuws moet komen.) Het ene filmpje is nog professioneler dan het andere.

Zoals ik al zei: het is echt heel moeilijk om iets te verzinnen dat nog nooit verzonnen is. Maarja, het mooie is ook wel weer dat dat dus blijkbaar niet hoeft. Als je maar weet wat je zoekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten