donderdag 5 juni 2008

Blind typen


Mijn vader en moeder hebben me vroeger geadviseerd om een cursus blind typen te volgen. Dat ging toen via het Nederlands Instituut Machineschrijven ofzo. Ik heb zelfs leren typen op zo'n oude mechanische typemachine, want de docent zei dat je je vingerspieren daar het beste mee trainde. En dat zou je snelheid op den duur ten goede komen.
Ik ben nu erg blij dat ik blind kan typen. Daarom kan ik iedereen aanbevelen ook zo'n cursus te volgen.

En het mooie is: dat kan dus ook online. Het enige dat je hoeft te doen is hieronder te klikken en iedere dag een kwartiertje oefenen... Doen dus!

Online typeles

We leren kinderen overigens wel schrijven op de basisschool, maar het is nog steeds geen gemeengoed om ze ook toetsenbordvaardig te maken. Een artikel hierover is te vinden op schriftontwikkeling.nl.


(plaatje via wikipedia)

1 opmerking:

  1. op onze site www.onesecond.eu bij challenges heb je een leuk spelletje om te leren typen. je moet namelijk in 1 seconde het juiste letter ingeven. Lukt het je 200 keer achter elkaar win je zelf een gratis doosje PowerMints.

    BeantwoordenVerwijderen