dinsdag 2 september 2008

Titelverklaring


Toen ik met dit blog begon, moest ik uiteraard een naam verzinnen. Wit en blauw leek me een mooie kleurencombi voor op het scherm en zonder er verder veel over na te denken was dat mijn titel.

Maar het is net als met een tekening die je vroeger op school maakte. Je verhaal erbij was minstens zo belangrijk. Ik heb menig klasgenoot het cijfer van een (mislukte) tekening omhoog zien praten door er een interessant verhaal bij te vertellen. "Tja, als je het zo stelt..."

Nu mijn titelverklaring na zoveel maanden. :-)
Dit blog heet WitBlauw omdat:
  • hyperlinks blauwe letters op een witte achtergrond zijn. En ik leg met dit blog links tussen ict en onderwijs.

  • veel toepassingen witblauw als combi gebruiken (google, delicious, skype). En daar schrijf ik over.

  • blauw mijn lievelingskleur is.

  • het een opvallender naam is dan Onderwijs en ICT.

  • de naam meteen verwijst naar mijn profielfoto. En dat vergroot de herkenbaarheid.



  • En hoe doe ik het? Gaat mijn cijfer al omhoog? ;-)

    Die laatste twee redenen heb ik trouwens gepikt van Janien van The Sausage Machine

    (plaatje via wikipedia)

    2 opmerkingen:

    1. Jouw verklaringen zijn al even poëtisch als je naam en webdesign. Wow! Bedankt! Dat je ook een klein stukje voor mij alleen deze post hebt geschreven. Dat is mijn webgevoel dat bovenkomt.

      Je bent een échte schrijver - anders zou je geen blogger zijn ... Bloggers zijn schrijvers. (Nog) niet alle schrijvers zijn bloggers.

      BeantwoordenVerwijderen
    2. @Janien:
      Ach, je verzint wat he...
      De poëzie zie ik er eerlijk gezegd niet in.
      Maar bedankt voor je enthousiaste reactie. Leuk om te lezen.

      BeantwoordenVerwijderen