woensdag 29 oktober 2008

ActivArena en SmartTable

Naar aanleiding van het bericht 'Meerdere muizen op 1 scherm' waarin ik iets schreef over de software van Wunderworks, kreeg ik reacties waarin de volgende twee filmpjes genoemd werden.

Een filmpje over ActivArena, een toepassing op het ActivBoard waarmee je met meerdere pennen op het bord kan schrijven:



Dat ziet er aardig uit. Ik heb even gezocht PrometheanWorld.com, op Activboard.nl en op PrometheanPlanet.com, maar ik kon niets zinnigs vinden over ActivArena. Wie lukt dat wel?
In de beschrijving What's New van versie 3 van ActivPrimary staat dat ActivArena mogelijk is als optie in de software, maar hoe dat dan precies gerealiseerd kan worden, wordt niet duidelijk in diezelfde tekst. Ik heb ook nog geen collega school gehoord over deze mogelijkheid. Dat vind ik wel gek.

Het tweede filmpje was een filmpje over de SmartTable:


Ook een interessant concept. Zal wel erg duur zijn. En het lijkt een beetje op een initiatief van Microsoft, zie het bericht: wet van de remmende voorsprong.

Overigens is de software van Wunderworks vanaf nu te downloaden.



Meer lezen?
Stemkastjes en het beste digibord idee
Mini-laptops ook geschikt voor basisschool?
Klaslokaal in de 21e eeuw

Of abonneer je via RSS of email
>>> Wat is rss?

4 opmerkingen:

  1. Ik heb dat systeem van twee pennen ook nog niet gezien, maar wel over gehoord. Lijkt me een erg mooi systeem.

    Ik heb even zitten kijken op prometheanplanet.com en heb daar twee discussies gevonden over ACTIVEarena.

    1. http://www.prometheanplanet.com/forum/showthread.php?t=4938&highlight=Activarena

    2.http://www.prometheanplanet.com/forum/showthread.php?t=6666&highlight=activarena

    In één van beide discussies staat dat de uitrol later gaat beginnen, want ze willen het samen laten vallen met een nieuw soort pen die drukgevoelig is.

    Ik kan in ieder geval niet wachten tot het er is, want het lijkt mij wel erg makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind o.a dit:

    Activarena will be launched at BETT in January. Speak to your Promethean reseller to see when it will be available in your country.
    (bron:http://www.prometheanplanet.com/forum/showthread.php?t=4938&highlight=Activarena)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Maurits en Peter:
    Dank voor de links. In die threads zie je wel dat er meer mensen zijn die interesse hebben in dat systeem.
    Het ziet er dus naar uit dat ze wachten met het introduceren van de functionaliteit totdat de drukgevoelige pennen geleverd worden.
    Dat is jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Remko
    Vandaag een cursus gehad van iemand die bij de leverabncier werkt van onze borden. meteen aan hem gevraagd hoe het zat met de nieuwe pennen en software.
    Hij gaf aan dat Promethean op de Bett zal staan met de nieuwe softarwe en daarna op de NOT getoond zal worden. Daarna kan de uitlevering gaan beginnen aan de scholen. Je kan dan een upgrade pakket kopen met nieuwe pennen en nieuwe software. Hij vertelde mij dat de kosten dan ongeveer op € 100 per bord zullen liggen.

    Hij wist echter niets van drukgevoelige pennen dus dat zal misschien in de toekomst nog gaan komen.

    BeantwoordenVerwijderen