maandag 3 november 2008

Waarom zou je nou bloggen...?


Dat is een goede vraag. Ik ben in januari dit jaar begonnen omdat ik benieuwd was naar web2.0-toepassingen. De beste manier om erover te leren, is het gaan doen. Inmiddels ben ik vele posts verder en heb ik ook heel wat gelezen via Google Reader en Delicious.
En dat kost ontzettend veel tijd. Waarom dan toch bloggen?

Ten eerste omdat het een sport is om de techniek meester te zijn. Gewoon leren snappen hoe dat zit met blog-software, tags, html, pings, gadgets en meer. Ik vind dat leuk.

Ten tweede omdat het leuk is om kennis te delen. Weten wat je weet, delen wat je weet en er achter komen wat je nog niet weet. Ik vind dat leuk.

Ten derde omdat je je netwerk vergroot. Je leert (digitaal) mensen kennen. Je krijgt reactie, doet ideeën op, en leert nog meer mensen kennen. Ik vind dat leuk.

Ten vierde omdat je niet alles kan weten. En via een blog heb je een plek om een vraag te stellen. Altijd wel iemand die een antwoord heeft. Ik vind dat leuk.

Ten vijfde omdat het blog ook een log is. Je vindt ideeën, gedachten, antwoorden en informatie en mensen makkelijk terug via je eigen blog. En dat vind ik vooral makkelijk.

Dus ik ga nog wel even door met bloggen. Lees je mee?


Meer lezen:
WitBlauw (be)zoeken
ShiftHappens NL-versie
Make my Blogday

Of abonneer je via RSS of email
>>> Wat is rss?

5 opmerkingen:

  1. Lees je mee?
    Dat weet je toch!
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben pas deze zomer begonnen, maar zie nu al de voordelen in van 'mij mengen in het gesprek'.
    En oja.. het werkt ietwat verslavend. Bij jou ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yep, count me in.

    Fijn dat je zo van het bloggen geniet!

    Vooral volhouden en ons blijven inspireren.

    Hartelijke groeten,

    Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie reflectie en helemaal met je eens, daarbij komt dat Bloggen je ook aanzet tot nadenken, nieuwsgeirigheid en wat mij betreft het ontwikkelen van een schrijfstijl. Lekker doorgaan dus, ik ben bijna 1 jaar bezig en ga dat vieren. Op de loer ligt de verslaving (is dit blogbaar) of erger de writersblock (ik weet niks).

    BeantwoordenVerwijderen