donderdag 24 september 2009

I-blocks


Op de vakbeurs Remedial Touch II was niet zoveel ICT te vinden als op de NOT. Toch vond ik iets wat ik als innovatief zou kunnen bestempelen: i-blocks

Het is een soort digitale letterdoos waar je een boekje (met een chip) inschuift. De kleine kaartjes met lettertjes zijn vervangen door goed te pakken blokken. Het apparaat geeft opdrachten en feedback die bij de opengeslagen bladzijde van het boekje horen.
Verder minimale knoppen. Er zit iets op om het volume te regelen. Een herhaalknop voor als je de opdracht even miste. En verder twee aansluitingen, een voor de stroom en een voor een eventuele koptelefoon.
Kinderen kunnen er zelfstandig mee werken. En ik denk dat ze het leuk zullen vinden.

Meer info en een filmpje vind je op de website van Jegro. Bestellen doe je via Heutink.

Ergens deed het me wel denken aan de Siftables waar ik in februari over schreef.

(plaatje van Jegro.com)

Meer lezen
Remedial Touch II
Lees Interventie Programma
Spelen met computerblokjes

Of abonneer je via RSS of email
>>> Wat is rss?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten