woensdag 18 januari 2012

Gespot: Literatuurlijst Sociale media in het onderwijs


Op het blog van Erno Mijland zag ik onderstaande literatuurlijst voorbijkomen. Er stond verder geen toelichting bij hoe dat lijstje tot stand is gekomen. Nieuwsgierig maakte het me wel. Sommige publicaties kende ik al wel. Anderen niet.

Via de links die hij in zijn lijstje aangebracht heeft, klikte ik door naar het boek van Nicholas Carr (Het Ondiepe). En op die site aangekomen, was een preview van het boek te lezen. Ik denk dat ik dat boek maar eens ga lezen. (Heeft iemand hem toevallig nog op de plank liggen? :-) )
Bedankt voor de tips, Erno.

Boeken
BoekTweePuntNul (onderwijseditie) - Louis Hilgers, Tessa van Zadelhoff en 123 co-auteurs
#volgjemenog - Tom Gouman
Connect! - Menno Lanting
Het Ondiepe - Nicholas Carr
Society 3.0 - Ronald van den Hoff

Online bronnen
Ideeƫnboek Sociale media in het onderwijs
Protocol omgaan met sociale media van CNV Onderwijs
Rapport Social media en de kansen voor het onderwijs van Kennisnet

Op het blog van Erno Mijland kun je dus op de genoemde bronnen doorklikken.


(bron plaatje)

Meer lezen
Nog even over sociale netwerken... :-)
De glazen bollen van Gartner en Horizon
8 manieren waarop technologie ons onderwijs verbetert

Zie ook mijn andere profielen Of abonneer via Email Rss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten