zaterdag 17 maart 2012

oneliners

Op lifehacking.nl plaatsten ze eind februari een vraag naar quotes die het leven makkelijker maakten. Het idee was om er een bureaublad achtergrond van te maken. In de reacties staan aardig veel leuke suggesties.

Vroeger heb ik ook wel zo'n lijst van uitspraken bijgehouden. Dat begon achterin mijn agenda met uitspraken als 'Geef de nazi's de ruimte! Nemen wij de aarde' of 'Het ritme zit er al weer in. Nou de melodie nog'. Dat ging dus nog lekker ouderwets op papier. Later heb ik die lijst ingetypt en verder aangevuld met van alles en nog wat wat ik tegenkwam. Ik ben gestopt toen het een document van 29 pagina's was geworden.
Met de opkomst van internet werd het minder leuk om zelf zo'n lijst bij te houden. Met een simpele zoekopdracht zijn veel van dat soort lijstjes te vinden.


Maar bij deze wil ik, voor de liefhebbers, toch een aantal van die oneliners delen:

Leven is het meervoud van lef.

Er is altijd wel iemand die jou tot voorbeeld neemt. Stel hem niet teleur.

Wijs een goed idee niet af omdat je de bedenker niet mag.


Wijsheid bestaat vaak uit het weten wat je als volgende moet doen.

Als je ergens niet tegenop kunt, kun je er misschien overheen of achterlangs.

Leer van andermans fouten; je hebt immers de tijd niet ze allemaal zelf te maken.

Zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is.

De beste manier om met veranderingen te leren omgaan is ze zelf te bewerkstelligen.

In de confrontatie tussen stromend water en de steen wint het water altijd; niet door kracht, maar door volharding.

Ieder einde is een nieuw begin.


Op de website van Marcel van Herpen staat trouwens ook een mooie verzameling. Gespot via een tweet van @marathonkeje.


(bron plaatje)

Meer lezen
Trots
Het verband tussen je wachtwoord en een tandenborstel
Voorspellingen van 100 jaar geleden

Zie ook mijn andere profielen Of abonneer via Email Rss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten