dinsdag 27 maart 2012

Vraag over rss toevoegen in Google Reader op iPad

Ik maak dagelijks gebruik van Google Reader. Veel blogs en websites publiceren hun informatie namelijk in rss-formaat. Die rss-feeds kun je vervolgens met een programma als Google Reader uitlezen. En daardoor komt de informatie naar mij toe, in plaats van dat ik de informatie op al die verschillende websites moet gaan zoeken.
Er zijn nog veel meer mogelijke readers die je daarvoor kunt gebruiken, maar het fijne aan Google Reader vind ik dat het webbased is. Daardoor is het vanaf ieder apparaat toegankelijk en kan ik lezen waar ik dat wil.

Meestal lees ik op mijn iPad. Ik ben dat apparaat daar meer en meer voor gaan gebruiken. Ik hoop dat er onder mijn lezers ook iemand is die daar ook ervaring mee heeft, want ik heb er een vraag over. Over de combinatie Google Reader en de iPad. Ik gebruik Google Reader gewoon in de browser. Ik heb er geen app voor.
Soms kom ik nieuwe rss-feeds tegen die ik wil toevoegen. En dat lukt me dus niet op de iPad. Als ik die feed aanklik, schakelt de iPad vanzelf over naar de iets dat Macreader ofzo heet. Ik krijg die link niet gekopieerd in mijn Google Reader.
Wat ik nu steeds doe, is dat ik dan maar op een gewone computer inlog op mijn Google Reader om daar vervolgens de nieuwe rss-feed toe te voegen. Maar echt handig is dat niet.

Wie heeft er een tip voor me?

Meer lezen
Rss in Plain English
Discussie over Rss
Informatievaardigheden voor leraren

Zie ook mijn andere profielen Of abonneer via Email Rss

4 opmerkingen:

  1. Hoi Remko,

    Zie dit bericht voor uitleg over een workaround.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gino vanherweghe27/3/12 23:45

    RSS lezen op de iPad, gebruik feeddler, en als t kan de pro versie
    Zocht ook lang naar n oplossing en met feeddler ben ik heel tevreden, prima app
    Groeten
    Gino
    Gino.yurls.net

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Interessant wat Pierre zegt. Wat ik tot nu toe doe is op zoek naar het rss-icoontje, tap ingedrukt houden. Contextmenu verschijnt, kopieren kiezen en vervolgens plakken in google reader. Geen probleem, mits de eigenaar dus eenbrss icoontje gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Pierre,
    Ik ben er nog niet toe gekomen jouw oplossing te proberen, maar het klinkt alvast goed. Ga ik zeker proberen.

    @Gino,
    Ik wil eigenlijk geen app gebruiken. Ik ben heel tevreden over het gebuik van Google Reader in de browser. En ik wil voor zoiets simpelweg niet betalen.

    @Stefan,
    Dat is ook een handige tip. Ik ben me er nooit zo van bewust dat je op een iPad een contextmenu kan laten verschijnen.

    Dank jullie wel voor de reacties

    BeantwoordenVerwijderen