woensdag 30 mei 2012

Wegblijven bij Facebook

Als we cijfers moeten geloven, zit de hele wereld op Facebook.
Het gekke is dat ik ook heel wat mensen ken die er niet over peinzen om een profiel op Facebook te maken. Maar die mensen wordt blijkbaar niets gevraagd.

Netties.be plaatste een berichtje over de zaken die Facebook eigenhandig besluit te delen. Of, eigenlijk niet helemaal eigenhandig, maar de manier waarop je zaken wanneer deelt, schijnt erg ondoorzichtig te zijn. Snap je het nog? Nee, ik ook niet.
Waar vrijwel iedereen in het gewone leven heel goed weet wat hij tegen wie gezegd heeft, is dat op Facebook helemaal niet duidelijk meer. Op dat moment ben je van een persoon veranderd in een radiostation, volgens mij. De meeste mensen zijn dan een heel klein radiostationnetje, dat dan weer wel.

Ik hoor de laatste tijd ook basisscholen nadenken over het gebruik van Facebook. Marketingmensen zeggen immers dat je moet zijn waar je doelgroep zit. En blijkbaar gaan die basisscholen er van uit dat de hele wereld op Facebook zit. Maar dat kan dus niet, want onder de 13 mag je geen profiel aanmaken. Dus Facebook is misschien bruikbaar als communicatieplatform naar ouders? Die zijn immers boven de 13. Mag ik hopen.

Laatst las ik ook dat Google dat steeds meer mensen zoektermen invoeren die te maken hebben met het verwijderen van een facebookprofiel. Dat vind ik dan wel weer grappig. Dat Google eerder weet dat er accounts verwijderd gaan worden voordat Facebook dat zelf weet.

Mocht je trouwens je Facebook account willen verwijderen, zie dit filmpje:



Ik draai het voor mezelf om. Ik heb geen redenen nodig om te stoppen met Facebook. Ik ben namelijk niet begonnen. En ik zie nog geen reden om te gaan Facebooken. Dus ik blijf lekker weg.
Of heeft iemand een reden die verder gaat dan: de rest van de wereld doet het ook?


(bron plaatje)

Meer lezen
Aanbevolen blogs
Het nieuwe werken niet voor iedereen handig
Filterbubbles niet gewenst

Zie ook mijn andere profielen Of abonneer via Email Rss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten