dinsdag 26 juni 2012

5 tips voor slimmer emailen

Dit is zo'n lijstje waar er duizend van te vinden zijn op internet. Bij wijze van spreken dan, he.

Op Lifehacking vond ik een berichtje met 5 slimme tips om emails beter voor je te laten werken.

•Stuur voor elk punt dat je wilt bespreken een aparte e-mail.
•Geef je e-mail een duidelijk onderwerp.
•Schrijf in één zin wat je precies van je lezer verwacht.
•Gebruik witregels. .
•Stuur geen bijlage als dat niet nodig is.

In de originele post staat bij ieder punt een toelichting. Als je er één dus niet begrijpt, dan zou ik even doorklikken.

Zelf heb ik ook nog wel een paar tips.
- Gooi emails, die je niet meer nodig hebt, weg.
- Als een emailwisseling leidt tot een afspraak in de agenda, kopieer dan de emailwisseling naar het notitieveld van de afspraak. (En gooi de email weg.)
- Als je kort wilt antwoorden op een email, zonder kortaf over te komen, gebruik dan 'verstuurd vanaf mijn mobiel' als handtekening.


(bron plaatje)

Meer lezen
13 keer opletten bij emailgebruik
Leren in netwerken
Het verband tussen je wachtwoord en een tandenborstel

Zie ook mijn andere profielen Of abonneer via Email Rss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten