maandag 24 september 2012

Feedburner teller op nul

André Manssen meldde op zijn blog dat zijn teller van feedburner ineens op nul stond. Hij ging gelijk op onderzoek uit en vond allemaal berichten dat feedburner gaat stoppen per 20 oktober. Dat is jammer, want ik maak ook gebruik van feedburner.

Het voordeel daarvan is ten eerste dat ik een duidelijke teller op mijn blog kon zetten. Daardoor kreeg ik een beetje beeld bij hoeveel lezers in trok. Dat begon met rond de 20, waar ik toen al heel blij mee was. En uiteindelijk werden dat er meer dan 170. Tussen 170 en 180 bleef de teller wel een beetje steken, maar dat is toch een behoorlijk aantal waar ik nog altijd blij mee ben.
Ten tweede biedt feedburner ook de mogelijkheid om lezers zich te laten abonneren via email. Want niet iedereen heeft zin om uit te zoeken hoe dat nou zit met RSS. Dat is trouwens niet heel moeilijk, maar het klinkt zo technisch he... ;-)

Ik ga dus binnenkort op zoek naar een andere manier om een teller op mijn blog te zetten. Dat zal best wel te vinden zijn.
Wat ik belangrijker vind, is dat lezers zich ook kunnen (blijven) abonneren via email.

Nouja, mooi klusje voor de herfst(vakantie) dus. Misschien gelijk een mooi moment om mijn blog eens helemaal onder handen te nemen. Want die deelknoppen onder elk bericht lijken ook niet helemaal te werken. Die heb gevonden via Addthis, maar volgens mij heb ik daar iets fout mee gedaan. Tijd om te updaten dus.


Meer lezen
Redenen om een blogteam op school te willen hebben
Ik ben een Edublogger
WitBlauw ook via Twitter te volgen

Zie ook mijn andere profielen Of abonneer via Email Rss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten