woensdag 16 januari 2013

Delicious gebruiken op iPad

Sinds het begin van dit blog maak ik gebruik van Delicious. En dan bedoel ik uiteraard niet het kooktijdschrift, maar de bookmarkdienst.
Voor degenen die het begrip bookmarkdienst voor het eerst lezen, is het handig om deze blogpost en dit filmpje even te bekijken. (Het filmpje laat een oudere versie van delicious zien, maar het principe wordt goed uitgelegd.)

Ik gebruik Delicious om links op te slaan. Het voordeel is dat ik er vanaf ieder apparaat met internettoegang weer bij kan. Sinds ik een iPad heb, merk ik dat mijn gebruik is afgenomen. Dat kwam omdat ik nog geen makkelijke manier had gevonden waarop ik op mijn iPad een link in delicious kon opslaan.
Maar daar is nu verandering in aangebroken. Ik ben erachter gekomen dat Delicious nu een app heeft uitgebracht en dat je een bookmarklet kunt toevoegen aan Safari op de iPad.
De app kun je hier vinden.
Een bookmarklet is een klein knopje dat aan je browser wordt toegevoegd. Als je op dat knopje drukt, wordt de pagina waarop je dan bent, opgeslagen in je deliciousaccount. Dat heb ik twee weken geleden uitgeprobeerd. Helaas hebben ze de optie om een bookmarklet aan Safari op de iPad toe te voegen alweer geschrapt, zie ik nu.
De app is wel heel bruikbaar.

Op het Delicious Blog word je overigens op de hoogte gehouden van alle veranderingen die ze aan het doorvoeren zijn sinds de dienst van eigenaar is gewisseld.

Meer lezen
Op bezoek bij iPadschool
Bloggen met leerlingen
ICT leerlijn, een voorbeeld (deel 3)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten