donderdag 28 februari 2013

Les op de HU

Beste masterstudenten,

Gisteren heb ik een les bij jullie mogen verzorgen in het kader van de masteropleiding leraar NGT voor het vak onderwijskunde en didactiek. Ik heb er erg van genoten; het was leuk om te doen.

Zoals beloofd deel ik met deze blogpost de presentaties die ik gebruikt heb. Je vindt hieronder de link naar de symbaloopagina met de ideeën rond ICT in de les.
Daarna volgen de twee presentatie over productiviteit en timemanagement. Als je meer wilt weten over de verschillende onderdelen uit dat model van timemanagement, verwijs ik je naar deze blogpost op mijn blog: tijdtheorie. Daar staan de links naar de verschillende onderdelen. Mijn advies zou zijn om met een van de onderdelen aan de slag te gaan. Als dat goed lukt, pak je een volgend onderdeel.

Helemaal onderaan vind je een presentatie die ik ook had voorbereid, maar waar tijdens de les geen tijd meer voor was. Die gaat over het opbouwen van een (online) netwerk om zelf beter te worden in je vak. Die presentatie heb ik gemaakt in powerpoint en vervolgens op Slideshare gezet. Daarmee maak je hem beschikbaar via internet en hoef je geen bestanden meer heen en weer te sturen.
Een basisaccount bij Slideshare is gratis.

Andere posts op dit blog waar je ook naar zou kunnen kijken, zijn:
Evernote
Laat geen vingers opsteken (Met de link naar The Classroom Experiment)
Realtimeboard
Bericht over wiki's

Ik hoop dat jullie wat aan de les gehad hebben.  Mocht je nog vragen hebben, dan kun je me altijd mailen.
Bedankt voor de gezellige avond en wellicht tot ziens.

Groeten,
Remko Boers


Link naar Symbaloo pagina






Geen opmerkingen:

Een reactie posten