woensdag 27 februari 2013

QR codes gebruiken in de klas

Eerder schreef ik al dat ik op de Oosterlee regelmatig workshops geef over allerhande onderwerpen die met ICT en onderwijs te maken hebben. Eén van de onderwerpen die nog op de planning staan, is het onderwerp QR codes. Ik heb daar zelf nog 'nul' ervaring mee. Dus ik ben druk doende me hier en daar in te lezen.

In dat kader is het blog van Ive Hapers een goede bron. Hij besteedt veel aandacht aan het gebruik van QR codes in de lespraktijk. Hij heeft zelfs een boekje geschreven dat je bij hem op zijn blog kunt downloaden middels 'pay with a tweet'. Zeer zeker de moeite waard.

Nevenstaande poster is ook afkomstig van zijn blog.


Meer lezen
Over schrijftechnologie
Leraren Leertechnologie Leren
Gebruik Instant Classroom voor een andere klasindeling

2 opmerkingen:

  1. Hallo Remko,
    Wat leuk dat je verwijst naar mijn blog en QR-projecten. Geïnteresseerden die graag het boekje ontvangen maar niet over een Twitteraccount beschikken, mogen me gerust een mailtje laten. Ik stuur de link graag door.
    ivehapers (at) gmail (punt) com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Graag gedaan hoor.
    Jouw ervaringen met QR codes zijn nou eenmaal het delen waard.
    Bedankt voor je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen