vrijdag 13 maart 2015

Leestips t/m 13 maart 2015

Deze week vertrok mijn vrouw naar Oostenrijk voor een conferentie en ikzelf had ook een studiedag van SCOH. Daarnaast stond de week bol van allerlei taken en taakjes op mijn werk. SCOH is bezig met de opbouw en uitbouw van het gebruik van Office365 voor de hele organisatie. En ik heb de mooie taak de spin in het web te zijn. Bovendien werk ik ook op één van de basisscholen, en daar moesten de iPods die pas aangepast zijn, nog geconfigureerd worden. En zo nog wat van die dingen. Maar al die drukte weerhoudt me er uiteraard niet van om mijn online bronnen te blijven raadplegen. De oogst van afgelopen week staat hieronder.
Vooral het bericht van Apple lijkt me een mooi bericht. Eens zien hoe dat gaat uitpakken.

Doe er je voordeel mee.


What's new: February 2015 - Office 365 Team op OfficeBlogs
"February may be a short month, but it was packed with Office 365 updates. You can now preview the next chapter of Office on Windows, scan documents into PDF files from your Windows Phone, work with Office files stored in third-party cloud storage, handwrite and draw in OneNote for iPad and much more. There’s a host of improvements for business, too. Two new compliance capabilities and a new admin mobile app were added, Yammer and Power Map for Excel both got new features, and many security improvements were added for password-protection on mobile device, identity and access management, and encryption. And for millions of eligible students around the world, it’s now easy to sign yourself up to get free Office from your school." Lees verder....

4 Ways to Turn Distracted Students into Engaged Learners - Rony Zarom op Edudemic
"Seven out of 10 academic leaders agree that online learning is critical to the future of education. That’s why the number of students enrolled in online courses will only continue to rise. But the use of online courses has also presented new challenges for teachers and administrators, especially when it comes to keeping students focused and engaged." Lees verder....

ELearning 'Ninja' Trick For Your Quizzes - Justin Ferriman op Learndash
"(...) Here is a ‘ninja’ trick if you have a quiz that can be taken an unlimited number of times. Set-up your LMS so that you issue different badges for the various scores that are obtained, with the best looking badge being for 100%. (...)" Lees verder....

Apple laat verplichte Apple ID voor school-iPads vallen - Bart Vuijk op All About Phones
"edereen met een iPad of een iPhone kan daar pas apps op zetten als hij zijn Apple ID heeft ingevoerd. Zo ook met de talloze iPads die inmiddels op scholen worden gebruikt. Een probleem voor leraren in klassen waar iPads door meerdere scholieren worden gebruikt. Apple heeft zich nu bereid verklaard om die Apple ID te laten vallen, en te vervangen door één school-Apple ID." Lees verder....

In de ban van de smartphone - Hans Koppies op Pedagoogle
"De verwarring bij opvoeders en onderwijsprofessionals is groot, en de consensus over broodnodige spelregels ver te zoeken. Sinds kinderen massaal sociale media en smartphones hebben omarmd is de geest uit de fles en niemand schijnt te weten hoe hem weer daarin terug te krijgen. Voor wie nog twijfelt: in Nederland blijven de laatste jaren meer kinderen zitten dan in de ons omringende landen. En dat is precies de periode dat de smartphone op het toneel verscheen." Lees verder....

Getest: digitaal lesmateriaal mixen met Blendspace - Frank Thuss op iXperium
"De docent van nu gebruikt allerlei digitale bronnen en webtools in zijn onderwijs: denk bijvoorbeeld aan filmpjes op YouTube, een verlegde instructie op Educreations of een quiz op Kahoot. Zeker als je meerdere van deze tools voor een specifieke les wilt gebruiken, kan het een uitdaging worden om je les overzichtelijk te presenteren. De gratis webtool Blendspace kan hierbij helpen." Lees verder...

Nationaal Privacy Congres in het Onderwijs - Vives
"Tijdens het congres komen diverse actuele en praktische tools aan de orde die van toegevoegde waarde zijn voor professionals in het onderwijs die zich oriënteren of meer willen weten over de praktische aanpak voor het bevorderen en borgen van privacy op scholen." Lees verder...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten