vrijdag 8 januari 2016

Oudercommunicatiesystemen uitgelicht

André Manssen schreef een postje over gratis manieren om een nieuwsbrief te verspreiden als basisschool. Erg informatief.

Hij noemt de volgende diensten:
1. Laposta
2. Mailchimp
3. TinyLetter
Ik zou daar nog YMLP aan willen toevoegen.

Een tijd geleden zette ik mogelijkheden voor communicatie met ouders op een rij waarin ik de digitale alternatieven voor een nieuwsbrief opsomde. Het lijstje is inmiddels een beetje gedateerd, moet ik toegeven.

Eigenlijk zou ik basisscholen nu ook niet willen adviseren om een papieren nieuwsbrief via één van de tools die André noemt te gaan versturen. Beter is om meteen een goed oudercommunicatiesysteem te gaan gebruiken. De meeste van die systemen kunnen gewoon koppelen met je leerlingadministratieprogramma zodat je het beheer van je adressen voor een groot deel kunt automatiseren.

Een overzicht van oudercommunicatiesystemen maakte ik vorig jaar. Dat is op dit blog te downloaden. De meeste oudercommunicatiesystemen worden daarop wel genoemd. Ben je daarin geïnteresseerd? Kijk hier.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten